עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים

בתחום דיני עבודה יכולים להיות תיקים העוסקים בנושאים שונים וגם בעלי מורכבות משתנה. שכר טרחה של עורך הדין יכול להיקבע בצורות שונות בהתאם לשירות שהוא מספק. כאשר למשל מדובר על ניסוח חוזה עבודה, בדיקת תלושי שכר והתחשיב שלהם או נושאים אחרים שבהם לא אמור הלקוח לקבל פיצוי, לרוב שכר הטרחה יהיה  מורכב משכר קבוע עבור  כל פעולה או לפי שעות עבודה. כאשר מדובר בייצוג בתביעה, ייקבע פעמים רבות שכר טרחה של עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים, כלומר, רק במקרה בו תהיה הצלחה במשפט (או בהסכם פשרה באמצעות ניהול מו"מ) יגבה עורך הדין את שכר הטרחה כאחוז מסוים מסכום הפיצוי שקיבל הלקוח בתביעה.

עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים
קרדיט – freepik

היתרון של שכר טרחת עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים

כאשר נקבע שכ"ט של עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים בלבד, הדבר מוכיח באופן חד משמעי שעורך הדין מאמין בהצלחת התביעה (או ההגנה מפני תביעה) ושהוא מוכן לקבל את שכרו רק במידה והלקוח יקבל פיצויים ומאמין גם שהפיצויים יהיו בגובה כזה שהעניין ישתלם לו. ישנם עורכי דין שמתבססים בשכרם בעיקר על אחוזים אך כן מבקשים סכום התחלתי מינימלי. ישנם עורכי דין אשר  מסתמכים על תוצאות התהליך בלבד. אין ספק שאם עורך הדין מסתמך על הצלחת התביעה, הדבר מוכיח שיש לו ניסיון רב וביטחון בכך שהלקוח יקבל פיצוי בגובה כזה ששכר הטרחה הנגזר ממנו יהיה משתלם.

מהם אחוזי שכר הטרחה?

אחוז שכר הטרחה נקבע בין היתר בהתאם לגובה הפיצויים הצפוי, כאשר במצב בו מדובר על פיצוי נמוך יותר אחוזי שכר הטרחה יהיו מעט גבוהים יותר. הדבר תלוי גם במורכבות התיק, כאשר בתיק שהטיפול בו מורכב יותר ודורש מעורך הדין השקעה של זמן רב יותר הדבר יילקח אף הוא בחשבון. כאשר נקבע שכר טרחה של עורך דין דיני עבודה לפי אחוזים, הוא ינוע בין 22% ל 30% בד"כ. הדבר תלוי גם האם שכר הטרחה הוא פי אחוזים בלבד כך שרק עם סיום הטיפול בתביעה יקבל עורך הדין את שכרו או האם עדיין שולם סכום מסוים בתחילת הטיפול בתביעה.

עו"ד חן דיין שלום מתמחה בדיני עבודה. היא מעניקה ללקוחותיה שירות מקצועי ומאחוריה הצלחות רבות. מוזמנים ליצור קשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *